Ja eigenlijk wel, en dan vooral de Hobby 600, de klassieke halfintegrale camper.
Meteen na onze huwelijksdag zijn wij op vakantie gegaan met een kampeerbus, een Renault Trafic. Onze liefde voor het op vakantie gaan met een camper is opgewekt. De vrijheid, het gemak om op veel plaatsen te overnachten en het comfort bevielen ons zeer goed. Daar het gezin groter werd is de Trafic ingeruild voor een Volkswagen LT welke ingericht werd als camper. Het moest wel op deze wijze want geld voor een “echte” camper was er niet. Ook deze bus werd te klein en omdat we ook willen wintersporten met de camper werd er gezocht naar een camper met alle (basis) gemakken. Na veel campers te hebben gezien zijn we gevallen voor de Hobby 600.
Ons oog viel op een knappe ’87-er met stuurbekrachtiging. Met veel plezier gingen we met z’n zessen op vakantie. Deze camper stond op duits kenteken en het hele proces van invoeren en keuren vond voor de eerste keer plaats.
Na ongeveer twee jaar dachten we dat we vast iemand anders blij konden maken met onze camper en deze werd vrij vlot verkocht. Een kleine Dethleffs werd ingeruild, opgeknapt en ook weer verkocht. Voor ons zelf een andere Hobby 600ingevoerd, (turbo diesel stuurbekrachtiging ) en na het één en ander opgeknapt te hebben werd deze na de vakantie weer verkocht.
Zoals u ziet GP-Campers was geboren. We zijn zelf nu doorgegroeid via een Hobby 650 naar een
Hobby 750 maar een “klassieke 600” staat (meestal) ook nog voor de deur en als die verkoop klaar is komt hij weer op de weg.